2007-11-30

Jag är bestämd nu. Bestämd.

Nu har jag ändrat mig igen. Inför gymnasievalet. Fast jag är inte osäker. Naturvetenskap med inriktning Estet/Bild på Lindälv, verkar det bli nu. Alternativt Miljövetenskaps-inriktiningen på samma program och skola. Det är skönt. För jag ogillar skarpt när jag blir alldeles velig och jobbig. Då stör jag mig och omgivningen sig på mig. För då pladdrar jag som en galning utan någon rim och reson.

Jag lyssnar för tillfället på Sonic Syndicate och annan liknande och hårdare musik, på låg volym. Jag är inte arg och inte ledsen. Då är de lägre volymerna perfekta. Kanske är jag konstig. De flesta verkar ju tycka att metal och annan hårdrock ska avlyssnas på högsta volym. Men jag vet inte, kanske är det bara en myt. Eller så lyssnar de flesta på den mesta musik högre än jag gör. Men jag vill inte skada mina öron. Så jag är försiktig.

Inga kommentarer: