2007-11-15

Nu så är det vinter

Imorse, när jag gick ut till bilen för att åka till skolan, så hade dammen frusit. Det var som en plasthinna över den. Isen var i och för sig så tunn att om man kastade en liten sten på den blev det hål, men det var is. Och självklart var det kallt...

Mamma påpekade just för mig att jag klagar mycket på att det är så kallt, så nu tänkte jag faktiskt säga något positivt om det. Världen blir så fin när det är kallt ute. När det snöar och är sådär alldeles krispigt kallt. Det är faktiskt något otroligt vackert och då gillar jag vintern.

Som sagt var jag på Romeo & Julia med klassen i förrgår. Den var väl, eh... Speciell kan man väl säga. Man hade lagt massa kraft på mordernisera smårepliker och hade sånger istället för vissa och så, det var jättebra. Sen kom de repliker som bar någon mening, så var de på Shakespeare-språk, alltså på samma sätt som den första översättningen och det var på vers. Det blev en lätt speciell blandning. Sen så slutar ju Romeo & Julia så sorgligt, och igår skulle jag velat ha någon Hollywood-feelgood-pjäs. Jag var helt enkelt inte på humör för något sorgligt, Så mitt humör frontalkrockade med Romeo & Julia. Men det var bra, på sitt sätt.

Inga kommentarer: