2007-11-12

Vintern dör, inte ännu.

Det är kallt ute. Kallt kallt kallt. Man går från bussen och hem och när man är hemma har man ingen känsel i benen. Och jag har ändå jeans på mig. Får väl börja att ta på mig långkalsonger under eller nåt om jag inte ska få permanenta köldskador. Eller typ termobyxor. För alla små vattenpölar är bottenfrusna och när man går ut på morgonen är det flera minusgrader. Jag gillar inte det. Jag fryser alldeles för mycket på vintern för att tycka den är trevlig.

Snart ska jag på öppet hus på Kunskapsgymnasiet för att se om det är något för mig. Men ärligt talat vet jag inte. Fast vi får se. Jag ska bara lyssna lite mer på Jakob Hellman innan jag går. För då kan jag för en stund låtsas att det är en smula vår i varje fall. För det är det Hellman är för mig. Vår. Och sommar. Ljus helt enkelt.

Inga bilder än eftersom jag inte orkat byta batterier i kameran. Ja så lat är jag...

Inga kommentarer: